Гијом Берни полека ја крева диригентската палка и оркестарот започнува да свири пред публика која се обидува да го препознае ракописот на Бетовен во мелодија што одекнува низ салата.
Публиката во Лозана дојде да чуе интерпретација на дело инспирирано од белешките на генијалниот германски композитор, Лудвиг ван Бетовен, веројатно фрагменти од неговата Десетта симфонија, завршени со помош на вештачка интелигенција, само неколку часа пред изведбата на партитурата од оркестарот Нексус.
„Време е даго искористиме интернетот, ќе работиме на овој дел, а навечер ќе одржуваме концерти“, објаснува диригентот Берни само неколку часа пред премиерата на Бетовеновата 10-та симфонија.
„ANN” се однесува на англискиот кратенка за Вештачка невронска мрежа, една форма на вештачка интелигенција. Не знаеме како ќе испадне. Има непредвидлив аспект, но резултатот не е важен, туку самиот процес “, нагласи тој.
Зад Бетовеновата 10-та симфонија стои Флоријан Коломбо, виолончелист кој со години ја учеше машината да компонира како еден од најголемите музичари во историјата.
Во четвртокот, Коломбо ја отвори датотеката Symphony 10.1 на големиот екран и со еден клик го генерираше конечниот резултат за композиција која трае околу пет минути. По неколку хармонични адаптации на Гијом Берни, целата работа беше пуштена на публиката таа вечер.
Коломбо, компјутерски научник во престижното швајцарско политехничко училиште во Лозана, прво создаде вештачки нервни мрежи со 16 гудачки квартети на Бетовен и нивните специјални акорди, а потоа им нареди да состават од фрагменти, она што може да стане Десетта симфонија.
Публицитет.мк